^Нагору
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Інформаційна культура дошкільнят

ff1

На базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти 18 червня відбулася науково-практична конференція «Формування основ інформаційної культури дітей дошкільного віку» для слухачів курсів «Вихователі ДНЗ».

Ганна Іванівна Рего, доцент кафедри педагогіки та психології ЗІППО, розпочала роботу заходу, окресливши актуальність даної проблеми.

Почесним гостем конференції булаІрина Борисівна Стеценко – науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем НАНУ та МОНУ, редакторжурналів «Учитель початкової школи», «Дошкільне виховання», «Палітра педагога» і «Джміль», автор технології «Логіки світу» для дітей від 4 до 12 років, «Сходинки до інформатики» для 2-го класу та інших навчально-методичних видань, посібників та публікацій.

Ірина Борисівна виступила з доповіддю «Формування основ інформаційної культури та розвиток критичного мислення у дошкільників» та роз’яснила зміст основних понять інформатики, у відповідності до знань, умінь, навичок, які будуть потрібні сьогоднішнім дошкільникам у їхній майбутній професійній діяльності та у повсякденному житті. Розкрила поняття «комп’ютерна грамотність», «інформаційна культура», «мультимедія» та ін. Доповідач зауважила, що передусім увагу педагогів та батьків необхідно звернути на саме зміст діяльності дітей з комп’ютером, бо за допомогою комп’ютера можна навіть дошкільника порівняно легко навчити грати, малювати, дивитися мультфільми, шукати інформацію в Інтернеті, працювати з пристроями введення/виведення. Але важливо, як він використовуватиме ці вміння: годинами гратиме з комп’ютером, дивитиметься розважальні програми, відвідуватиме Інтернет-ресурси з розважальною інформацією, чи знайде цікаву інформацію про тварин і рослин, подивиться документальний фільм про довкілля, знайде інформацію про цікаву подорож тощо. А от для цього потрібно розвивати критичне мислення та пізнавальну активність дитини. Як цього можна досягти в дошкільному закладі Ірина Борисівна показала на прикладі бесід з дошкільниками за відкритими запитаннями, використовуючи розробки журналу «Джміль», які віднедавна подаються і в електронній версії. Такі бесіди, за словами Ірини Стеценко, перетворюються у справжній диспут, діалог, де педагог і вихованці стають партнерами, кожен може висунути цікаву ідею, спробувати довести її правильність, прислухатися до різних точок зору, при необхідності змінити свою, знайти несподіваний напрям подальших міркувань.

Учасники конференції отримали примірник журналу «Дошкільне виховання», який презентувало їм видавництво за посередництвомІ.Б.Стеценко.

У другій половині дня Ірина Борисівна зустрілася зі слухачами курсів «Учителі початкових класів» і розповіла їм про можливості використання даних матеріалів у роботі з дітьми молодшого шкільного віку.

ff2

Copyright © 2013.