^Нагору
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Дошкілля – сучасний стан та перспективи розвитку

dowk

21 квітня у Міністерстві освіти і науки України за участю заступника міністра Павла Хобзея відбулася Всеукраїнська нарада з питань стану та перспектив розвитку дошкільної освіти.

 

У нараді взяли участь спеціалісти з питань дошкільної освіти департаментів освіти і науки обласних державних адміністрацій та працівники відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН; представники Інституту модернізації змісту освіти Національної академії педагогічних наук, видавництв „Мандрівець”, „Генеза” та Ніна Омельяненко, голова правління ВГО „Асоціація працівників дошкільної освіти”.
Заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей запропонував провести нараду у формі діалогу, щоб спрямувати учасників на висловлення основних регіональних проблем. Наразі майже в усіх областях України існує проблема влаштування дітей дошкільного віку у дошкільні навчальні заклади. За статистичними даними, в Україні близько 90 тисяч дошкільників потребують місця у дитячому садочку, існуючі заклади переповнені, на 100 місцях виховується близько 140 дітей. У зв'язку з цим, Міністерство освіти і науки України активно працює над нормативною базою, яка буде сприяти створенню нових типів дитячих садків: дошкільних навчальних закладів сімейного типу, а також корпоративних дитячих садків, відкриття груп з короткотривалим перебуванням дітей. Державна субвенція на розвиток дошкільної освіти (програми фінансування на будівництво нових дошкільних закладів), яка наразі призупинена, буде спрямовуватися на охоплення дошкільною освітою дітей 5 річного віку.
Учасників наради проінформовано, що готується до прийняття Закон „Про освіту”, який є базовим для здійснення подальших прогресивних змін у сфері дошкільної, загальної середньої, професійної, вищої освіти та освіти дорослих. На думку Павла Хобзея, початкова та дошкільна освіта повинні бути тісно пов’язані між собою. Зокрема, звертаючись до учасників наради, заступник Міністра закликав спланувати ефективні форми співпраці між педагогами дошкільних закладів та початкової школи через проведення постійно діючих семінарів-практикумів, майстер-класів для учителів з метою презентації методики організації навчально-виховного процесу у дошкільному навчальному закладі. Працівникам дошкільної освіти, у свою чергу, рекомендував звернути увагу на дитинство дітей: „не перенасичувати дошкілля – школярством”.
Про стан розвитку дошкільної освіти в Україні проінформувала присутніх начальник відділу дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Тамара Панасюк. Вона презентувала учасникам наради статистичні дані щодо динаміки народжуваності дітей, змін у мережі дошкільних навчальних закладів, кількості створених місць у ДНЗ, черги на влаштування дітей у дошкільні навчальні заклади тощо. Звернула увагу, що головне завдання – надання якісної дошкільної освіти у кожному дитячому садку.
За підсумками проведення Всеукраїнського семінару-наради з питань якості підготовки і підвищення кваліфікації фахівців для галузі дошкільної освіти (30 березня 2016 року) узагальнено ряд пропозиції щодо поліпшення якості підготовки і підвищення кваліфікації фахівців, зокрема:
- забезпечувати регулярне підвищення професійної компетенції викладачів вищих навчальних закладів в умовах самоосвіти, стажування, у тому числі за кордоном;
- забезпечити у вищих навчальних закладах викладання основ інклюзивної освіти в дошкільному навчальному закладі;
- включити до навчального плану курсів підвищення кваліфікації керівників дошкільних навчальних закладів питання щодо сучасного ведення фінансово-економічної та господарської діяльності закладу, складання стратегії діяльності закладу;
- запрошувати кращих практиків дошкільних навчальних закладів брати участь у семінарських заняттях, читанні лекцій тощо;
- створити при вищих навчальних закладах відповідне навчальне середовище для організації роботи дошкільного навчального закладу (кімнати, ігровий центр, групи для дітей дошкільного віку), де студенти зможуть проходити навчальну практику.
Тамара Панасюк окреслила питання у розвитку дошкільної освіти, які найближчим часом вирішуватимуться:
- прийняття нового Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (квітень-травень);
- проведення Всеукраїнського фестивалю „Калейдоскоп педагогічних ідей з екологічного виховання дошкільників” – з 01.02.2016 по 25.04.2016;
- проведення Всеукраїнського фестивалю-огляду кращого досвіду роботи з навчання англійської мови у ДНЗ „Hello, English” – з 10.03.2016 по 10.06.2016;
- проведення Всеукраїнського огляду кращого досвіду роботи з питань розвитку дошкільної освіти в режимі он-лайн (травень – липень);
- організація і проведення 23 вересня Всеукраїнського Дня дошкілля у м. Київ, а 27 вересня – Дня дошкілля в регіонах.
Про програмово-методичне забезпечення дошкільної освіти поінформувала Тетяна Носачова, завідувач сектора відділу дошкільного розвитку Інституту модернізації змісту освіти МОН.
Ірина Сіданіч, доктор педагогічних наук, професор кафедри управління навчального закладу та педагогіки вищої школи навчально-наукового Інституту менеджменту та психології державного вищого навчального закладу „Університет менеджменту освіти” презентувала нову парціальну програму щодо духовно-морального виховання дітей старшого дошкільного віку.
Голова правління „Асоціація працівників дошкільної освіти” Ніна Омельяненко ознайомила присутніх зі змінами у законодавстві; звітувала про діяльність Асоціації та проаналізувала роботу місцевих осередків. Також поінформувала, що з ініціативи ВГО „Асоціація працівників дошкільної освіти” на допомогу керівнику дошкільного навчального закладу готується відповідний настільний методичний посібник, у якому основна увага приділятиметься сучасним підходам до ведення ділової документації.

dowk2

dowk3

dowk4

Copyright © 2013.