^Нагору
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Впровадження програми «Український віночок» у закладах дошкільної освіти України

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України 09.07.2018 № 1/9-438 „Щодо впровадження курсу „Культура добросусідства”, за підтримки громадської організації „Інформаційно-дослідницький центр „Інтеграція і розвиток” у місті Ужгороді з 25 лютого до 2 березня 2019 року проходили авторські міжрегіональні семінари-тренінги за програмою з міжкультурної та громадянської освіти дітей дошкільного віку „Український віночок. Регіонˮ спеціального інтегрованого курсу „Культура добросусідстваˮ. Спільно працювали дві групи вихователів і вихователів-методистів закладів дошкільної освіти, методисти інститутів післядипломної педагогічної освіти Закарпатської, Дніпровської, Львівської, Чернівецької, Чернігівської, Вінницької, Івано-франківської областей.

 

Раїса Євтушенко, координатор проектів розвитку громадянської освіти в закладах освіти України, головний спеціаліст департаменту загальної шкільної і дошкільної освіти МОН, привітала учасників та наголосила, що в Україні вкрай актуальними постали питання щодо розвитку громадянської освіти, соціальної компетентності, задоволення освітніх потреб представників національних меншин, розвитку навичок успішної міжкультурної комунікації, зниження конфліктного потенціалу в суспільстві. З 2013 року в трьох областях України розпочалася адаптація й апробація комплексу програм наскрізного інтегрованого курсу „Культура добросусідстваˮ. У 2014-2017 роках у зв’язку з російською агресією, переселенням частини громадян з тимчасово окупованої території України до адаптації й впровадження курсу долучилися ще вісім областей країни.

57 учасників авторських методичних семінарів-тренінгів ознайомилися з інструментом формування соціальної компетентності дітей та молоді й розвитку громадянської і міжкультурної освіти в Україні – інноваційним курсом „Культура добросусідстваˮ. Під час тренінгів уточнено основні засади толерантності, культури миру, забезпечення принципу наступності у роботі за курсом„Культура добросусідстваˮ в закладах освіти різного рівня (від закладів дошкільної до вищої освіти). Активно та професійно презентували сучасні інноваційні технології, інтерактивні методи роботи за курсом „Культура добросусідстваˮ кваліфіковані регіональні тренери: Маргарита Араджионі – к.і.н., керівник проекту, авторського колективу інтегрованого курсу „Культура добросусідстваˮ, Валентина Потапова – провідний тренер курсу „Культура добросусідстваˮ, керівник освітнього напряму діяльності Української Гельсінської спілки з прав людини (м. Київ); Олена Савчук – методист науково-методичного центру безперервної педагогічної освіти ІППО Чернівецької області, Наталя Чумак – методист із дошкільної освіти Луганського ОІППО; Неля Лисенко – завідувач центру психологічної служби відділу освіти Бучанської міської ради (м. Буча),Ольга Романчак – методист кабінету методики дошкільної та початкової освіти Закарпатського ІППО; Лариса Петрик – методист районного методичного центру управління освіти Глибоцької РДА (м. Чернівці); Оксана Максимів – викладач кафедри педагогіки ЛОІППО, (м. Львів);Биркович Вікторія – учитель початкових класів Ужгородської ЗЗСО І-ІІІ ступенів №9.

Захід відбувся в рамках виконання Інформаційно-дослідним центром „Інтеграція та розвитокˮ проекту „Development of a democratic environment and tolerance through cooperation of educators and parents in pre-school educational institutions, primary schools and communitiesˮ, що фінансується Посольством Королівства Норвегії в Україні.

Надзвичайно насиченою і динамічною була програма робочого тижня. Учасники створювали моделі планування роботи з реалізації змісту програми „Український віночок. Регіонˮ в середній і старшій групах закладів дошкільної освіти. Педагоги були активними учасниками інтерактивних форм роботи. Отримали методичні рекомендації з формування комунікативної, екологічної, громадянської, соціальної компетентності дітей у процесі роботи за програмою „Український віночок. Регіонˮ. Розглядались теми ідентичності, стереотипів, дискримінації, гендерної чутливості, використання Ляльки-персони як інструменту недискримінації, адаптації та соціалізації у новій спільноті. Презентовано вправи, які спрямовані на адаптацію дітей та соціалізацію їхніх батьків у новій спільноті.

Валентина Потапова проводила тренінги за темами людської та особистої гідності, прав людини і дитини, громадянських прав та обов'язків людини, розповідала про демократизацію закладів освіти, Закон про попередження домашнього насильства, антибулінг, розвиток критичного мислення у дітей старшого дошкільного віку, поняття медіаграмотності.

Анкетування довело, що актуальними і доцільними стали питання введення у конфліктологію, конфліктологічний аспект у програмі „Український віночокˮ, використання ігор, спрямованих на попередження конфліктів, подолання бар'єрів у спілкуванні та розвитку комунікативних навичок, врахування особливостей психоемоційного розвитку дошкільників, робота з емоціями, засоби психоемоційного розвантаження у дітей і дорослих, можливості використання курсу „Культура добросусідстваˮ для роботи з батьківським колективом. 

Різноманітний практичний матеріал для реалізації змісту програми з міжкультурної і громадянської освіти дітей дошкільного віку „Український віночок. Регіонˮ, розділу „Робота з сім'єюˮ, сучасні форми і методи співпраці закладу освіти і громади, забезпечення наступності форм і методів роботи в закладах дошкільної і загальної середньої освіти за курсом „КДˮ отримали учасники семінарів у комплекті з чотирьох CD-дисків.

Учасники здобули сертифікат про участь у роботі авторських семінарів-тренінгів з методики роботи за програмою міжкультурної та громадянської освіти „Український віночокˮ в рамках проекту „Розвиток демократичного середовища і толерантності через співробітництво освітян та батьків у закладах дошкільної освіти, початкової школи і громадахˮ, висловили в авторських віршах, піснях подяку тренерам та організаторам заходу за змістовну роботу, професійні тренінги, ігрові вправи, презентований досвід регіонів, комфортні умови, дружню емоційну атмосферу і запропонували створити групу спільної міжрегіональної діяльності педагогів з впровадження курсу в закладах дошкільної освіти.

 

Copyright © 2013.